En ful Barbapappa

Jag vet inte varför jag börjar skriva nu. Ska egentligen sova, men jag kan inte låta bli!

Jag kom hem från Italien för ungefär en timme sedan och jag har haft en helt sjukt underbar, mysig, legendarisk, ganska jobbig, SPEKTAKULÄR resa! Det finns ca. 1500 bilder. Ni kanske kommer få se några om jag orkar ladda upp dom. Jo, det gör jag nog.

Så, nu är alla bilderna på datorn om 13 minuter.

YÄÄÄ! Som jag sa så har det vart grymt. Jag var där med min lilla familj (bara syrran och föräldrarna) och ja, vi är inte helt normala kan jag säga. Den lilla familjen har under resan blivit lite större. Det här är våran nya familjemedlem.

Vi var i Cervinia i Italien och vi bodde på Hotel Dragon. Typ världens mysigaste hotel om man stod ut med puben våningen under som spelade ashög musik tills tre på natten. Nej, jag sov inte så mycket där. Men det var mysigt ändå! På dagarna var vi uppe i backarna som var helt underbara och så hittade vi små mysiga resturanger som vi åt lunch på.

Uppe på 4000 meters höjd var det ganska svårt att andas. Det ser ut som att jag har tagit en bild från google men JA (!) det såg seriöst ut såhär!

En dag bestämde vi oss för att åka över till Zermatt i Schweiz. Vi åkte upp till en topp (vet inte vad den heter) och sen åkte vi runt Matter Horn (Tobleroneberget). Det var inte precis det bästa vädret när vi tog bilden.

I Schweiz så hände det en massa roliga saker. Vi hittade den bästa svarta backen EVER! Och vi åkte långa mysiga sträckor längst bergskanten och sen åkte vi ner i berget med en hiss och åkte någon läskig underjordisk tunnelbana.



NU SOMNAR JAG!

FORTSÄTTNING FÖLJER!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0