FORTSÄTTNINGEN!

Innan jag fortsätter berätta om Italien måste jag bara säga: JAG ÄLSKAR A FINE FRENZY! Tack Elsa <3 Inte för att hon kommer se det här men ändå.

BACK TO ITALIEN! Vart slutade jag?

JUSTE! Hittade en bättre bild på Matterhorn där man verkligen ser TOBLERONEN!


Okej, vi åkte någon läskig sak som åkte skitsnabbt upp inne i berget! När vi kom ut ur berget skulle vi ännu högre upp! Då tog vi sista linbanan upp innan alla liftar stängde till högsta toppen på ca. 4000 meters höjd för att kunna åka tillbaka till Italien.

Och jag fick min Snickers! :D

Någon hade tipsat oss om någon isgrotta som vi bara var tvungna att hitta! Och det gjorde vi!

Det var en lååång väg ner och det var så svårt att andas där. Jag var nästan svimfärdig hela tiden.

Men var det värt det? JA!

o.o

När vi kom ut igen så hade det börjat bli mörkt. Det hade börjat snöa ganska kraftigt och MAN SÅG INTE ETT SKIT! Dimman var så äckligt tjock! Vi var nästan helt ensamma i backarna och det var en låååång väg ner. Och SÅKLART så åker vi fel! Vi hade råkat åka ner till Schweiz igen! Så ja, nu var det ganska kört. Alla liftar var stängda och vi såg inte ett skit. Sen kommer det en gubbe och hjälper oss och säger att det enda vi kan göra är att åka ner en bit för att sen klättra upp för en backe för att sen kunna åka över till Italien och tillbaka till Cervinia. Och gissa om den där backen var jobbig! Det var en ca. 100 meter lång RÖD backe och det blev inte lättare med tanken på att vi var då 3000 meter upp i luften där det är riktigt riktigt svårt att andas. Så, ja, det var väldigt jobbigt. Men vi kom upp och sen var det hääääärligt när vi kom tillbaka till hotellet.

Dagen efter såg ut att vara riktigt härlig när man tittade ut från hotellet.

Men det visade sig att det blåste ungefär 100km/h, alltså ungefär 30m/s. Vilket är nästan ORKANVARNING!
Men inget stoppar oss! Mohahahha
Vi åkte upp ändå.

Alla backar var helt isiga för snön hade blåst bort. Vi åkte några åk och sen gick vi in på en liten mysig resturang och satt där i några timmar för att få tillbaka känslan i tårna.
På vägen ner blåste det på! Riktigt hårt! Man blåste nästan iväg. Vi hamnade i ett moln med snö som flög förbi oss!

AJAJAJ vad det gjorde ont!

Spännade saker hände i Italien/Schweiz.
Kommer inte på något mer att skriva så jag slutar med en bild!


LÖÖÖÖV <3

Kommentarer
Postat av: CeeM

Ser så jävla härligt ut! :D

2010-03-07 @ 17:40:20
Postat av: CeeM

Det ser så jävla härligt ut! :D

2010-03-07 @ 17:40:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0