Att hålla ett löfte

Ett av gårdagskvällens första samtal gick ungefär så här:

Miko: Alltså vi kan inte dricka något mycket, Malin är där uppe och har blivit opererad dessutom vill jag vara säker på att jag har kontroll så jag ska absolut inte bli för full!
Lussan: Nä jag ska inte heller bli full jag kommer typ bli ledsen och gråta hela kvällen i sådanafall.. Dessutom har jag inte så mycket med mig så jag kommer ha koll liksom.
Sol: Jag ska verkligen inte heller dricka typ någonting alls.. Är sjuk så det är nog inte en så bra idé
Mike: Om ingen annan tänker dricka så dricker inte jag heller!
C-M: Ska också ha koll ikväll, bara chillkrök typ.

Slutsats: Vi ska ta det lugnt ikväll.

I slutet av kvällen hade Sol hade blivit ännu mer sjuk, C-M hade inte så bra koll, Miko hade döljt hela kalaset oförskämt bra för sin syster och låg tillsammans med på marken när jag grät och Mike hade helt enkelt gjort som alla andra och blivit asfull.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0